augustus 10, 2019

Buikvet verbranden? Lees hier onze tips

Willen de kleine zwembandjes rond de navel gewoon niet verdwijnen? We zullen je vertellen waarom dat kan zijn en hoe je voor eens en altijd van je vervelende buikvet af kunt komen.

Eén ding is zeker: door voldoende lichaamsbeweging en te letten op je voeding kun je de strijd tegen lelijke cellulitis aan. Je hebt een goede strategie nodig om het buikvet permanent te verbranden. Deze strategie is een wisselwerking tussen voeding, sport en ontspanning. Er is slechts een beetje motivatie en uithoudingsvermogen voor nodig. Maar het is de moeite waard, en met onze tips kunt u het!

Eet gezond, calorieën sparen, vet verbranden, gerichte spieren trainen … en afvallen: ben je er klaar voor? Dan laten we je zien hoe je eindelijk van je buikvet afkomt!

Buikvet verbranden met bepaalde voedingsmiddelen?
“Eet deze vijf voedingsmiddelen en je streak verdwijnt als magie” – heb je deze webadvertentie gezien? Het duikt steeds weer op – net als de tegenhanger met het voedsel, dat je in ieder geval niet mag eten als je buikvet kwijt wilt.

Er is niets mis met deze advertentie. Er zijn geen speciale voedingsmiddelen die vetverbranding effectief stimuleren. Soms wordt gezegd dat scherp voedsel zoals pepers of zure citroenen een dergelijk effect hebben. Dit is echter niet wetenschappelijk bewezen.

buikvet verbranden

Kan ik buikvet kwijt met een koolhydraatarm dieet?

Het is echter waar dat buikvet wordt begunstigd door het eten van bepaald voedsel. Een koolhydraatrijk dieet kan de kleine spekring op de maag bevorderen.

Het is echter belangrijk om hier een onderscheid te maken, omdat koolhydraten niet gelijk zijn aan koolhydraten. Niemand hoeft brood of pasta op te geven omdat hij zijn buikvet wil verbranden.

Problematisch voor de reddingsboei rond het midden van het lichaam zijn eenvoudige koolhydraten. Ze zitten vast in witte bloemproducten, snoep, chips of fastfood. Ook normale pasta, rijst of zoete dranken en alcohol bevatten er veel van. Je moet deze voedingsmiddelen zelden eten en bij voorkeur niet ‘s avonds.

Goede en slechte koolhydraten

In de volkoren variant in de vorm van volkorenbrood of volkoren pasta heeft u toegang. Deze voedingsmiddelen bevatten complexe koolhydraten die, in tegenstelling tot de eenvoudige, niet zo snel in de bloedbaan terechtkomen en de bloedsuikerspiegel niet zo snel verhogen.

Omdat dit het probleem is: een hoge bloedsuikerspiegel veroorzaakt de productie van insuline. En dit hormoon bevordert de opslag van buikvet. Als je dat wilt verbranden, moet je je dieet dienovereenkomstig aanpassen en het suikerrijke voedsel vervangen door anderen.

‘S Avonds geen koolhydraten: het’ lean in sleep’-principe

Vooral ‘s avonds moet u meer eiwitrijk voedsel eten, zoals zuivelproducten, vlees, vis of eieren, zodat de verbranding van vet’ s nachts ongestoord kan werken. Het dieet “afslanking” werkt volgens dit principe, veel mensen zweren bij de effecten ervan.

U moet deze voedingsmiddelen ‘s avonds vermijden:

  • Taarten & desserts
  • Chips & Co.
  • snoepgoed
  • pasta
  • witbrood
  • alcohol
  • frisdrank

Verwijder buikvet met duurtraining

Naast het dieet moet u regelmatig sporten, als u van uw buikvet af wilt. Kies drie dagen per week om 45 minuten door te brengen aan een duursport naar keuze.Dit kan joggen, maar ook wandelen, zwemmen of een cursus in de sportschool. Het is belangrijk dat u buiten adem raakt en zweet. Dat verbrandt veel calorieën en je kunt ook je buikvet verbranden. Bovendien helpt sport het metabolisme te stimuleren – en dat helpt op zijn beurt bij het afvallen.

Dit kan joggen, maar ook wandelen, zwemmen of een cursus in de sportschool. Het is belangrijk dat u buiten adem raakt en zweet. Dat verbrandt veel calorieën en je kunt ook je buikvet verbranden. Bovendien helpt sport het metabolisme te stimuleren – en dat helpt op zijn beurt bij het afvallen.

Nog meer buikvet verbranden met speciale trainingen

Nog meer buikvet verbranden met speciale trainingen
Duurtraining alleen is echter niet voldoende. Je moet ook een krachttraining doen, want hoe meer spieren je hebt, hoe meer energie en vet ze verbranden – zelfs als je niets doet! Doe daarom minimaal drie dagen per week een beetje gewichtstraining.

Geen zin in? Lees dan hier waarom krachttraining zo effectief is voor vrouwen! Het hoeven niet eens speciale oefeningen voor de maag te zijn. De grote spiergroepen zoals benen, billen en rug zijn vooral belangrijk. U wilt niet alleen buikvet verbranden, u wilt ook een strak, mooi lichaam in het algemeen. Maar train ook rustig je armen en buik. Trouwens: dat vrouwen uit krachttraining grote spieren krijgen (dat wilden we natuurlijk niet allemaal) is een mythe!

Vooral effectief als het gaat om het verbranden van buikvet wordt High Intensity Interval Training genoemd, kortweg HIIT. Typisch voor HIIT-trainingen: ze zijn kort maar hebben alles. In vergelijking met rustigere duursporten moet High Intensity Training veel sneller tot succes leiden. Slechts twee trainingssessies per week om het buikvet te laten smelten. En u hoeft niet eens naar de sportschool te gaan, maar u kunt ook trainen in de woonkamer met een workout-dvd.

Buikvet verbranding met stressvermindering

Buikvet heeft naast een verkeerd dieet en te weinig een andere vijand oefenen: te veel stress. Als je constant gestrest bent, produceert het lichaam stresshormonen (cortisol). Ze zorgen ervoor dat buikvet wordt opgeslagen.

Om dat te verbranden of om te voorkomen dat uw lichaam meer en meer opslaat, moet u op voldoende ontspanning letten. Ontspan stress door middel van ontspanningsoefeningen, neem voldoende pauzes en probeer ‘s avonds en in het weekend uit te schakelen, waarbij u alles achterlaat om u te benadrukken.